Please select the name from the list. If the name is not there, means it is not connected with a GND -ID?
GND: 118190008
Click on the author name for her/his data, if available
List of co-authors associated with the respective author. The font size represents the frequency of co-authorship.
Click on a term to reduce result list
The result list below will be reduced to the selected search terms. The terms are generated from the titles, abstracts and STW thesaurus of publications by the respective author.
b
Match by:
Sort by:
Records:
The information on the author is retrieved from: Entity Facts (by DNB = German National Library data service), DBPedia and Wikidata
Christian Homburg
Prof., Dr. Dr. h. c. mult.
Alternative spellings: Christian J. Homburg Ch. Homburg C. Homburg
B:1962Gomadingen Biblio: Promotionsort: Karlsruhe ; Professor für allgemeine Betriebswirtschaftslehre und Marketing an der Universität Mannheim; auch tätig an der Wissenschaftlichen Hochschule für Unternehmensführung (WHU), Vallendar, Koblenz; Direktor der Mannheim Business School und Vorsitzender des wissenschaftlichen Beirats der Unternehmensberatung Homburg & Partner
Information about the license status of integrated media files (e.g. pictures or videos) can usually be called up by clicking on the Wikimedia Commons URL above.
Christian Homburg (born 1962 in Gomadingen, Baden-Württemberg, West Germany) is a German marketing researcher, director of the IMU – Institute for Market-oriented Management and chaired professor for Marketing at the University of Mannheim. His special subjects are market-oriented management, customer relationship management and sales management. Furthermore, from 2006 until the 2010, Homburg was the exclusive managing director of the Mannheim Business School. In addition to his academic position, he is chairman of the scientific advisory committee of Homburg & Partner, an international management consultancy firm. (Source: DBPedia)
Q1080349
Publishing years
1
2024
1
2023
7
2022
5
2021
14
2020
7
2019
4
2018
10
2017
10
2016
7
2015
14
2014
7
2013
21
2012
15
2011
22
2010
22
2009
29
2008
21
2007
22
2006
21
2005
32
2004
32
2003
16
2002
21
2001
36
2000
35
1999
24
1998
23
1997
8
1996
16
1995
24
1994
3
1993
3
1992
3
1991
2
1990
3
1989
Series
Management Know-how (39)
Reihe: Wissenschaftliche Arbeitspapiere / W / Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim (31)
Wissenschaftliche Arbeitspapiere / Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim (27)
Reihe: Management-Know-how / M : praxisnah und aktuell (21)
Lehrbuch (13)
Schriftenreihe des Instituts für Marktorientierte Unternehmensführung (IMU), Universität Mannheim (10)
Working paper / Universität Mainz, Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre und Marketing (6)
Wissenschaft & Praxis (5)
Wissenschaftliche Schriftenreihe des Zentrums für Marktorientierte Unternehmensführung (ZMU) (4)
Gabler Edition Wissenschaft (4)
Series: Management know-how / M (3)
Springer eBook Collection (3)
Neue betriebswirtschaftliche Forschung : nbf (3)
SpringerLink / Bücher (3)
Gabler-Lehrbuch (3)
Neue betriebswirtschaftliche Forschung : Nbf (2)
Management-Know-how-Reihe des Zentrums für Marktorientierte Unternehmensführung (ZMU) (2)
Europäische Hochschulschriften / 5 (2)
Management for Professionals (2)
Springer eBook Collection / Business and Economics (1)
Europäische Hochschulschriften / Reihe 5, Volks- und Betriebswirtschaft (1)
BestMasters (1)
Management Know-how Reihe des Zentrums für Marktorientierte Unternehmensführung (ZMU) (1)
Research (1)
Edition Blickpunkt Wirtschaft (1)
Edition Blickbuch Wirtschaft (1)
Gabler Edition Wissenschaft / Schriftenreihe des Instituts für Marktorientierte Unternehmensführung (IMU), Universität Mannheim (1)
Kompetenz in Wissenschaft & Management (1)
Report / Marketing Science Institute (1)
Springer Gabler Lehrbuch (1)
Advanced controlling : für Manager und Controller (1)
Contributions to management science (1)
Kostenrechnungs-Praxis / Sonderheft : KRP (1)
Gabler-Edition Wissenschaft (1)
Gabler Research / Schriftenreihe des Instituts für Marktorientierte Unternehmensführung (IMU), Universität Mannheim (1)
Gabler Edition Wissenschaft / Schriftenreihe des Instituts für Marktorientierte Unternehmensführung Universität Mannheim (1)