Please select the name from the list. If the name is not there, means it is not connected with a GND -ID?
GND: 120259753
Click on the author name for her/his data, if available
List of co-authors associated with the respective author. The font size represents the frequency of co-authorship.
Click on a term to reduce result list
The result list below will be reduced to the selected search terms. The terms are generated from the titles, abstracts and STW thesaurus of publications by the respective author.
b
Match by:
Sort by:
Records:
The information on the author is retrieved from: Entity Facts (by DNB = German National Library data service), DBPedia and Wikidata
Thomas Duschlbauer
Dr.
Alternative spellings: Thomas W. Duschlbauer
B:1968Linz Biblio: 1989 - 1994 Studium der Publizistik- und Kommunikationswissenschaften/Politikwissenschaft an der Univ. Wien; 1995 - 1996 Literature, Culture and Modernity (Master) am Queen Mary & Westfield College der University of London; seit 1997 selbstständig als PR-Berater und Publizist (u.a. Wirtschaftsnachrichten, Der Standard, basics); Dozent am Goldsmith College, London und an der Fachhochschule Hagenberg; 2008 bis 2010 Global Communication Manager bei Siemens (Schwerpunkte: Compliance, CSR) sowie Studie über die Attraktivität des OÖ Zentralraums für Schlüsselarbeitskräfte; 2011 Unternehmensberater und Vorstand „Kreatives Oberösterreich“; Dozent für Unternehmenskommunikation und Marketing an der Fachhochschule St. Pölten; Promotion über die sozio-kulturellen Auswirkungen der neuen Medien ; Dozent am Goldsmith College, London und an der Fachhochschule Hagenberg; Promotion über die sozio-kulturellen Auswirkungen der neuen Medien; Publizist, Kommunikationswissenschaftler