FAQ
Intro
Survey
Topics
Please select the name from the list.
If the name is not there, means it is not connected with a GND -ID?

GND: 121270041


Click on a term to reduce result list Information symbol The result list below will be reduced to the selected search terms. The terms are generated from the titles, abstracts and STW thesaurus of publications by the respective author.

b

Match by:
Sort by:

The information on the author is retrieved from: Entity Facts (by DNB = German National Library data service), DBPedia and Wikidata

Matthias Pilz


Prof., Dr. rer. pol.

B: 1968 Minden/Westf.
Biblio: Studienreferendar, Diplom-Handelslehrer, 1988-1990 Ausbildung zum Bankkaufmann; 1990-1995 Studium der Wirtschaftspädagogik an der Universität Göttingen; 1992/93 Studium der Ökonomie an der University of Edinburgh; danach Wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Univ. Göttingen und Techn. Univ. Dresden; 1999 Promotion an der Universität Konstanz; später Prof. für Wirtschaftspädagogik an der Pädagogischen Hochschule Freiburg i.Br., danach an der Universität Sankt Gallen; University of Cologne, Chair of Economics and Business Education, Director of the Center for Comparative Vocational Education and Training (G.R.E.A.T.), Cologne

Profession

  • Pädagoge
  • Wirtschaftslehrer
  • Affiliations

  • Institut für Wirtschafts- und Sozialpädagogik (Köln)
  • Universität St. Gallen
  • External links

  • Gemeinsame Normdatei (GND) im Katalog der Deutschen Nationalbibliothek
  • Deutsche Digitale Bibliothek
  • NACO Authority File
  • Virtual International Authority File (VIAF)
  • International Standard Name Identifier (ISNI)


  • Publishing years

    1
      2023
    2
      2022
    4
      2021
    1
      2020
    1
      2019
    2
      2017
    1
      2016
    1
      2015
    1
      2012
    1
      2006
    1
      2004
    1
      1999

    Series

    1. Working paper / Wirtschafts- und Sozialgeographisches Institut, Universität zu Köln (1)
    2. BerufsBildung in der globalen NetzWerkGesellschaft (1)
    3. Wirtschaftspädagogisches Forum (1)