Terms
Co-authors
Related authors
Research data
Click on the author name for her/his data, if available
List of co-authors associated with the respective author. The font size represents the frequency of co-authorship.
Click on a term to reduce result list
The result list below will be reduced to the selected search terms. The terms are generated from the titles, abstracts and STW thesaurus of publications by the respective author.
Hennig-Thurau, Thorsten Schrader, Ulf Bode, Matthias Schoenheit, Ingo Algermissen, Joachim Bode, Matthias Bornemann, Daniel Leitherer, Eugen Schoenheit, Ingo Stauss, Bernd Bode, Matthias Wendlandt, Mark Rezabakhsh, Behrang Moosmayer, Dirk Halbes, Silja Hohm, Dirk Meffert, Heribert Dichtl, Erwin Eisele, Rainer Fritz, Wolfgang Gümbel, Rudolf Köhler, Richard Kroeber-Riel, Werner Welzel, Klaus Plinke, Wulff Abel, Bodo Wiedmann, Klaus-Peter Raffée, Hans Brandt, Arno Leitherer, Eugen Riemer, Martin Algermissen, Joachim Leitherer, Eugen Backhaus, Klaus Silberer, Günter Engelhardt, Werner Hans Pollmann, Birgitt Schrader, Ulf Ridder, Hans-Gerd Langer, Markus F. Jeschke, Kurt Schoenheit, Ingo Wochnowski, Holger Niedergesäß, Ulrike Rettberg, Bernd Mekwinski, Sven Devries, Jan Blüher, Karin All co-authors marketing konsumentenverhalten beziehungsmarketing hochschullehrer betriebswirtschaftslehre verbraucher unternehmensethik relationship konsum customer einzelhandels marketingtheorie ergebnisse corporate sozial umweltmanagement unternehmen einzelhandel produktpolitik aktionsanalyse dienstleistungsqualität international federation scholarly associations ifsam values marketingwissenschaft kommunikation social qualitätsmanagement satisfaction bewertung evaluation hochschule marketingmanagement Öffentlichkeitsarbeit aufsatzsammlung beziehungslos dschungel grenzen verbraucherperspektive studie werte business lehre deutschen consumer comparison responsibility deutschland vergleich verantwortung ökologische nachhaltiger ansatz praxis dialog privaten teach industrialisierung studium verantwortliches wirtschaften hannover verbraucherabteilungen produktgestaltung companies consumers einzelhandelsbetrieb determinanten empirische betriebswirtschaftliche gestalter unternehmerischer globalen management work professors influence final report global research project forschung internet university konsumentenorientierte csr zeitalter herausforderung informationsrecht nachhaltigen geldanlagen gesellschaftsorientierter hochschulen soziale retention jahrhundert consumption beschaffungsmarketing book bwl old case
Composed terms consumer behaviour relationship marketing business economics business ethics higher education staff corporate social responsibility absatz beschaffungsmarketing beschaffungsmarketing einzelhandels marketing theory environmental management einzelhandels aktionsanalyse service quality international federation federation scholarly scholarly associations associations management management ifsam corporate social social responsibility soziale verantwortung soziale werte social values higher education institution retail trade marketing management quality management public relations beziehungslos dschungel dschungel beziehungsmarketing beziehungsmarketing grenzen grenzen beziehungsmarketing beziehungsmarketing verbraucherperspektive sozial ökologische verantwortliches wirtschaften aktionsanalyse absatz university education umweltbezogenes management empirische studie betriebswirtschaftliche hochschullehrer hochschullehrer gestalter gestalter unternehmerischer unternehmerischer werte werte ergebnisse ergebnisse globalen globalen forschungsprojekts forschungsprojekts international values work work business business professors professors influence influence corporate corporate values values final final report report global global research research project konsumentenorientierte kommunikation responsibility csr kunden gesellschaftsorientierter nachhaltiger konsum marketing soziale marketing gaining theorie praxis ifsam values ifsam werte professoren forschung lehre ergebnisse kfz handels
Single terms
INCLUDE
EXCLUDE b
In addition, you can search in EconBiz.de for this author and selected terms. Search EconBiz
Related articles from HBS Working Knowledge. HBS
Clear
Match by: author Name author GND exclude author
RD
Sort by: Relevance Year ↓ Year ↑
Records: 10 25 100 All
Citations loading...
The information on the author is retrieved from: Entity Facts (by DNB = German National Library data service), DBPedia and Wikidata
Ursula Hansen Prof. em. Dr. Dr. h. c. Alternative spellings: U. Hansen B: 1939 Biblio: Tätig am Lehrstuhl Marketing u. Konsum, Inst. für Betriebsforschung, Univ. Hannover (1984) Source:
Wikimedia Commons Information about the license status of integrated media files (e.g. pictures or videos) can usually be called up by clicking on the Wikimedia Commons URL above.
Profession Economist
Q2501644
Publishing years Series Campus Forschung (5) Sammlung Poeschel : betriebswirtschaftliche Studienbücher (3) Sammlung Poeschel (3) Lehr- und Forschungsberichte / Lehrstuhl Markt und Konsum, Institut für Betriebsforschung, Universität Hannover (3) Lehr- und Forschungsberichte / Universität Hannover, Institut für Betriebsforschung, Lehrstuhl Markt und Konsum (2) IMUG-Arbeitspapier (2) Uni-Taschenbücher (2) Campus / Forschung = Research (2) Uni-Taschenbücher / Wirtschaftswissenschaften, BWL: Handelsbetriebslehre (2) UTB für Wissenschaft : Grosse Reihe (1) Vorträge im Fachbereich Wirtschaftswissenschaften (1) Imug-Arbeitspapier (1) Diskussionsbeiträge / Stiftung Verbraucherinstitut (1) Arbeitspapier / Institut für Marketing, Universität Mannheim (1) Lehr- und Forschungsbericht / MuK, Lehrstuhl Markt und Konsum, Universität Hannover, Institut für Betriebsforschung (1) Poeschel-Reader : Einführung und Quellen (1) Poeschel-Reader : PR ; Einführung u. Quellen (1) Campus / Forschung. Schwerpunktreihe 'Marketing und Verbraucherarbeit' (1) Uni-Taschenbücher / UTB ; 848 (1) Uni-Taschenbücher / UTB ; 849 (1) UTB für Wissenschaft / Große Reihe (1)