FAQ
Intro
Survey
Topics
Please select the name from the list.
If the name is not there, means it is not connected with a GND -ID?

GND: 12212328X


Click on a term to reduce result list Information symbol The result list below will be reduced to the selected search terms. The terms are generated from the titles, abstracts and STW thesaurus of publications by the respective author.

b

Match by:
Sort by:

The information on the author is retrieved from: Entity Facts (by DNB = German National Library data service), DBPedia and Wikidata

Manfred Knoche


Prof. Dr. phil.

B: 1941
Biblio: Professor für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, insbesondere Medienökonomie, an der Universität Salzburg ; Gastdoz. an der Freien Universität Berlin; Kommunikationswissenschaften; Fachgebiet(e): Publizistik.- Empirische Kommunikationsforschung.
Place of Activity: Berlin
The image of the author or topic
Source: Wikimedia Commons

Information about the license status of integrated media files (e.g. pictures or videos) can usually be called up by clicking on the Wikimedia Commons URL above.

Profession

  • Kommunikationswissenschaftler
  • Soziologe
  • Affiliations

  • Freie Universität Berlin. Fachbereich Kommunikationswissenschaften
  • External links

  • Gemeinsame Normdatei (GND) im Katalog der Deutschen Nationalbibliothek
  • Open Researcher and Contributor ID (ORCID)
  • Bibliothèque nationale de France
  • Wikipedia (Deutsch)
  • Deutsche Digitale Bibliothek
  • NACO Authority File
  • Virtual International Authority File (VIAF)
  • Wikidata
  • International Standard Name Identifier (ISNI)


  • Publishing years

    1
      2019
    1
      2014
    2
      2013
    1
      2005
    1
      2004
    2
      2002
    3
      1999
    2
      1996
    4
      1992
    2
      1991
    1
      1987
    2
      1979
    3
      1978
    1
      1969

    Series

    1. Diskussionsbeiträge / Wissenschaftliches Institut für Kommunikationsdienste (4)
    2. Dortmunder Beiträge zur Zeitungsforschung (3)
    3. Diskussionsbeitrag / Wissenschaftliches Institut für Kommunikationsdienste (2)
    4. Beiträge zur Medientheorie und Kommunikationsforschung (2)
    5. Beiträge zur Medienökonomie (1)
    6. EUR (1)
    7. Hochschul-Skripten / Medien (1)