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1. Emotions as commodities : capitalism, consumption and authenticity
abstractCapitalism has made rationality into a pervasive feature of human action and yet, far from heralding a loss of emotionality, capitalist culture has been accompanied with an unprecedented intensification of emotional life. This raises a puzzle: how could we have become increasingly rationalized and more intensely emotional??Emotions as Commodities offers a simple hypothesis: that consumer acts and emotional life have become closely and inseparably intertwined with each other, each one defining and enabling the other. Commodities facilitate the experience of emotions, and so emotions are converted into commodities. The contributors of this volume present the co-production of emotions and commodities as a new type of commodity that has gone unseen and unanalyzed by theories of consumption – emodity. Indeed, this innovative book explores how emodity includes atmospherical or mood-producing commodities; relation-marking commodities and mental commodities, all of which the purpose it is to change and improve the self. Analysing a variety of modern day situations such as emotional management through music, creation of urban sexual atmospheres and emotional transformation through psychotherapy, Emotions as Commodities will appeal to scholars, postgraduate students and postdoctoral researchers interested in fields such as Sociology, Cultural Studies, Marketing, Anthropology and Consumer Studies.
Illouz, Eva;2018
Type: Aufsatzsammlung; Beiträge
2. Fazit: auf dem Weg zu einer postnormativen Kritik der emotionalen Authentizität
Illouz, Eva;2018
Type: Aufsatz im Buch; Book section;
3. Wa(h)re Gefühle : Authentizität im Konsumkapitalismus
abstractEva Illouz geht von der überraschenden These aus, dass die Kultur des Kapitalismus eine intensive emotionale Kultur ausgebildet hat: am Arbeitsplatz, in der Familie und in jeder Form von sozialen Beziehungen. Und mehr noch: Während ökonomische Beziehungen immer stärker durch Gefühle bestimmt werden, gilt für das Reich der Gefühle das Umgekehrte: Sie sind durch eine Ökonomisierung geprägt, die von der ersten Kontaktaufnahme bis zur Trennung das Gefühlsleben reguliert. Illouz fasst dieses eigentümliche Verhältnis als emotionalen Kapitalismus und geht ihm in verschiedenen Feldern nach. Sie untersucht die neue Form der Gefühle im Internet-Chat und Partnerbörsen, in Lifestyle-Magazinen und Filmen, nimmt aber auch jene Berufsgruppe in den Blick, die aus den Irrungen und Wirrungen der Gefühle ihr Kapital zieht: die klinischen Psychologen. (Verlagstext)
Illouz, Eva; Honneth, Axel; Adrian, Michael;2018
Type: Aufsatzsammlung; Beiträge
4. Feel it! : das Management der Emotionen
Illouz, Eva; Williams, Linda; Staunæs, Dorthe; Steyaert, Chris; Loren, Scott;2012
Type: Aufsatz im Buch; Book section;
5. Warum Liebe weh tut : eine soziologische Erklärung
Illouz, Eva;2011
6. The culture of management : self-interest, empathy and emotional control
Illouz, Eva;2009
Type: Aufsatz im Buch; Book section;
7. Saving the modern soul : therapy, emotions, and the culture of self-help
Illouz, Eva;2008
Type: Bibliographie;
8. >> Begehre mich! << - Die existenzielle Bedeutung der Liebe in der Moderne
Illouz, Eva;2012
9. Der Konsum der Romantik : Liebe und die kulturellen Widersprüche des Kapitalismus
Illouz, Eva;2003
10. Consuming the romantic utopia : love and the cultural contradictions of capitalism
Illouz, Eva;1997