Click on a term to reduce result list
The result list below will be reduced to the selected search terms. The terms are generated from the titles, abstracts and STW thesaurus of publications by the respective author.
9 records from EconBiz based on author Name
1. Virtual reality : substitute for a real experience? : the role of user motivation, expectations and experience type
abstractVirtual reality (VR) offers the opportunity to create virtual worlds that could replace real experiences. This research investigates the influence of user motivation, temporal distance and experience type on the satisfaction with the VR experience, and the degree of acceptance of a VR experience as a substitute for a real experience. The results suggest that the degree of acceptance of a VR experience as a substitute for a real experience is higher for passive VR experiences compared to active VR experiences. Furthermore, the results support the assumption that users are more satisfied with passive VR experiences.
Israel, Kai; Zerres, Christopher; Tscheulin, Dieter K.;2023
Type: Aufsatz in Zeitschrift; Article in journal;
Availability: Link Link
2. Try before you buy : Akzeptanz von Virtual-Reality-Anwendungen zur Leistungsbeurteilung von Erfahrungsgütern
Israel, Kai; Zerres, Christopher; Tscheulin, Dieter K.;2022
Type: Aufsatz in Zeitschrift; Article in journal;
Availability:

3. Virtual-Reality : Akzeptanz und Auswirkungen von immersiven Produktpräsentationen am Beispiel von Erfahrungsgütern
Israel, Kai;2023
Type: Hochschulschrift;
4. Virtual Reality - Einsatzmöglichkeiten und Beispiele aus der Praxis
Illenberger, Rolf; Israel, Kai; Zerres, Christopher;2022
Type: Aufsatz im Buch; Book section; Fallstudie; Case study;
Availability: Link
5. Try before you buy – Akzeptanz von Virtual-Reality-Anwendungen zur Leistungsbeurteilung von Erfahrungsgütern
Israel, Kai; Zerres, Christopher; Tscheulin, Dieter K.;2021
Type: Article;
Availability:

6. Online-Marketing : Nutzung bei klein- und mittelständischen Unternehmen
Zerres, Christopher; Israel, Kai;2016
Availability: Link Link Link
7. Plädoyer für die Renaissance einer Technikfolgenabschätzung im Innovationsmarketing
Zerres, Christopher; Israel, Kai; Rahnenführer, Kai;2017
Type: Working Paper;
Availability:

8. Entstehung eines distanzüberbrückenden, bargeldlosen Zahlungsverkehrs in der ersten Hälfte des 19. Jahrhunderts im Südwesten Deutschlands
Zerres, Christopher; Zerres, Thomas; Israel, Kai;2016
Type: Working Paper;
Availability:

9. Presenting hotels in virtual reality: does it influence the booking intention?
Israel, Kai; Zerres, Christopher; Tscheulin, Dieter K.;2019
Availability: Link
Citations: 40 (based on OpenCitations)